کن شین کان کاراته استان مرکزی

Ken Shin Kan Karate
کن شین کان کاراته استان مرکزی

تمرین زدگی Overtraining

جمعه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ



دوستان خوبم و ورزشکارای با مرام و با معرفت به این مسئله تمرین زدگی خیلی خوب دقت کنید...                       

علت به وجود آمدن این پدیده در ورزشکاران فشار بیش از اندازه تمرینات و استراحت ناکافی و عدم توجه به پدید بسیار مهم ریکاوری است.

تمام ما دردهای عضلانی بعد از یک جلسه تمرین را تجربه کرده ایم. این درد بسیار شیرین نتیجه آسیب دیدن وپارگی های میکروسکوپی بافت های ماهیچه های ما است که در طی انبساط و انقباض ماهیچه در شرایط سخت و زیر فشار بالا رخ می دهد که رشد عضلات شامل بازسازی همین پارگی ها است خوب حالا که با تمرین باعث پارگی و آسیب دیدگی فیبرهای عضلانی شده اید وقت آن است تا بدن را با تغذیه درست و اصولی و استراحت در بازسازی این آسیب دیدگی ها یاری نمایید.

اما زمانی که در برنامه شما روزهایی برای استراحت در نظر گرفته نشده است و نه تغذیه و خواب حساب شده ای دارید با عدم توانایی بدن برای ریکاوری باید دیر یا زود خود را برای رویارویی با این عارضه آماده کنید.

نشانه های تمرین زدگی :

احساس خستگی و کوفتگی در تمام بدن ،تحریک پذیری عصبی و پرخاشگری ، افزایش دردهای عضلانی،افزایش ضربان قلب و فشارخون در حال استراحت ، افسردگی ، اختلال در خواب ، تند خویی ، کاهش اشتها ، دردهای مفاصل ، اختلالات گوارشی وبه طور کلی کاهش عملکرد و بازده ورزشکار است.

پس توجه داشته باشید الگوی تمرینی را رعایت کنید که با زندگی شما تطابق داشته باشد خیلی از شما عزیزان از صبح تا عصر مشغول کار و حرفه خود هستید پر واضح است که شما نمیتوانید همانند الگوی تمرینی قهرمانان مستر المپیا تمرین کنید.

در کنار هماهنگ بودن الگوی تمرین با زندگی شما به تغذیه و خواب هم نگاه ویژه ای داشته باشد.


 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۳
سنسی صفایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی