کن شین کان کاراته استان مرکزی

Ken Shin Kan Karate
کن شین کان کاراته استان مرکزی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

10 مفهوم کاراته که هر رزمی کار باید بداند

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۲۵ ب.ظ

1-  Bunkai (بونکای)
مفهوم اشتباه:
  نرم افزار
معنای واقعی:
  تجزیه و تحلیل و کاربرد
دلیل اهمیت آن:
Merriman  میگوید Bunkai یکی از اشتباهات رایج در کاراته است.او میگوید بر اساس تجربه کاری که داشتم در اغلب سمینارها وقتی که از کارآموزان در مورد معنای Bunkai سوال می پرسیدم اغلب آنها در جواب می گفتند به معنای نرم افزار است.
در حقیقت این کلمه به روش تجزیه و تحلیل با نگاه کلی و شکستن آن به اجزاء منحصر به فرد اشاره می کند.
  او میگوید: Bunkai می تواند در طول سال بدن شما را تغییر دهد. سه سطح در Bunkai وجود دارد: اولین سطح آن kihon bunkai است که اصلی ترین آن هم می باشد که می توانند مانند کاتا آن را یاد بگیرند. دومین سطح آن oyo bunkai است که به حرکت های متغیری بر اساس حجم بدن شما اشاره می کند. سومین سطح آن هم renzoku bunkai است که مستلزم حرکات متفاوت در مقابل حریف است که مانند یک مبارزه است.این یک پیشرفت تدریجی و یک تمرین آزاد است اما خود مبارزه نیست.

2- Bushido
مفهوم اشتباه: راه مبارزه
معنای واقعی: راه مبارزه نجیب
دلیل اهمیت آن:
اشاره به روش های آموزشی طراحی شده می کند که به شما این امکان را می دهد که از خود و دیگران در مقابل حملات محافظت کنید. سه درگیری ذهن، بدن و روح و روان مهمترین نکات در هنگام مبارزه می باشد. اگر شما به درستی آموزش ببینید
Bushido به شما این اجازه را نمی دهد که در مبارزات خیابانی  سریع به پرخاش و دعوا بپردازید بلکه به شما میگوید که مانند یک مرد نجیب رفتار کنید.

3- Dan
مفهوم اشتباه: درجه
معنای واقعی: سطح، مرحله یا درجه
دلیل اهمیت آن:
هنگامی که کاراته در غرب معرفی شد
  بسیاری از مردم به غلط بر این باور بودند که هر کسی کمربند سیاه داشته باشد یک متخصص است. Merriman می گوید: خیلی ها به این باورند که هر کس توانست کمربند سیاه را کسب کند فورا می تواند دانهای بالاتر را نیز دریافت کند.اما بر عکس تصورات عمومی گرفتن دان نیاز به آموزش خواصی ندارد تنها به تجربه نیاز هست که آن هم در طول زمان به دست می آید.

 4- Dojo
مفهوم اشتباه: آکادمی، مدرسه و یا استودیو
معنای واقعی: " مکان، راه" یک محل که در آن شما به مطالعه جنبه های عمیق تر از کاراته بپردازید
دلیل اهمیت آن:
با اقتباس از کلمات (راه، و یا یک رویکرد فلسفی) باشگاه یک ساختمان است که شما چند بار در هفته برای یادگیری تکنیک های کاراته به آنجا می روید اما
Dojo یک مکان است که به شما هنر سنتی و بدست آوردن یک دیدگاه جدید در زندگی را می آموزد.

 5- Kata
مفهوم اشتباه: قبلا تهیه کردن مجموعه ای از حرکت ها
معنای واقعی: فرم یا شکل
دلیل اهمیت آن:
کاتا بسیار عمیق تر از آن است که بتوان آن را در چند کلمه خلاصه کرد. کاتا برای یک هنرجوی کاراته یک راه است که مجموعه الگوی آموزشی را در طول یک دوره زمانی طولانی به او آموزش می دهد.

 6- Kumite
مفهوم اشتباه: مبارزه
معنای واقعی: گلاویز شدن یا درگیری های دست
دلیل اهمیت آن:
متشکل از دو ریشه
  دست و گلاویز شدن است. کومیته با دستور شروع مبارزه و هنگامی که حریفتان را لمس می کنید اتفاق می افتد. درک معنای واقعی کلمه به درک آنچه انجام خواهد شد کمک می کند.

 7-  ماکسو
مفهوم اشتباه: مراقبه
معنای واقعی: تأمل و تفکر
دلیل اهمیت آن:
تمرین ماکسو به شما یک فرصت مناسب برای داشتن ذهنیت مناسب جهت آموزش را می دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که بتوانید با داشتن اطلاعات کافی به یادگیری کاراته بپردازید.

8- Rei
مفهوم اشتباه: سر تکان دادن
معنای واقعی: روح
دلیل اهمیت آن:
برای کسی که به تمرین کاراته می پردازد
Rei یک سلام یا تعارف است. وقتی مردم عادی بخواهند به همدیگر سلام کنند سرهای خود را تکان می دهند و کمی به پایین خم می کنند.اما در کاراته این چنین نیست .در کاراته برای ادای احترام به حریف باید به او تعظیم کنید و کمر خود را خم کنید.

9- Reishiki
مفهوم اشتباه: روح
معنای واقعی: آداب معاشرت
دلیل اهمیت آن:
داشتن آداب معاشرت خوب یکی از اصولی ترین جنبه های اخلاقی در هر ورزشی است.در کاراته نیز این نکته اهمیت دو چندانی دارد و میتواند شخصیت شما را بازگو کند.

10- Sensei
مفهوم اشتباه: معلم
معنای واقعی: راهنمایی
دلیل اهمیت آن:
ترجمه تحت اللفظی سنسی " قبل از زندگی" است. سنسی کسی است که کس دیگری را هدایت و راهنمایی می کند. برای مثال وقتی شما در حال بالا رفتن از کوه هستید احتمالا به راهنمایی های یک کوه نورد خبره نیاز خواهید داشت.در کاراته نیز به همبن منوال است و شما نیازمند کسی هستید که در مسائل مربوط به کاراته آگاهی داشته باشد و بتواند راهنمایی های لازم را به شما بدهد.
نتیجه :
اگر به کاراته علاقه مند هستید و قصد یادگیری آن را دارید لازم است که درک لازم را از معنای واقعی کلمات داشته باشید. این کار به شما کمک می کند که بفهمید چه کاری را چگونه باید انجام دهید و در پیشرفت شما تاثیر فراوانی دارد
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۲۵
سنسی صفایی