کن شین کان کاراته استان مرکزی

Ken Shin Kan Karate
کن شین کان کاراته استان مرکزی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

عکسهایی از هنرجویان کن شین اراک سری چهارم

جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ب.ظ














۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۸
سنسی صفایی

با استناد به تحقیقات "جان لتر" یکی از برجسته ترین محققان حوزه ورزش مهمترین متغیر در تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای مدت زمانی است که ورزشکار به تمرین می پردازد.  اصولا 20 ساعت تمرین در هفته به مدت ۸ سال (حدودا 10000 ساعت) می تواند یک ورزشکار مستعد را به سطح جهانی برساند. البته ناگفته نماند این مدت زمان مفید تمرین است به این معنی که  صرفا حضور در تمرین و ساعات هدر رفته محسوب نمی شود.

احتمال تبدیل شدن به یک ورزشکار در سطح جهانی در هر رشته ورزشی چند در صد است؟

کمتر از ۱% درصد ورزشکارانی که در رقابت های ورزشی شرکت می کنند به سطح جهانی می رسند. به عنوان مثال هر سال ۲۵۰۰۰۰ بازیکن در رشته بسکتبال در تیم های دبیرستانی آمریکا  در تیم ها حضور فعال دارند. از بین این تعداد تقریبا 12000 نفر به تیم های دانشگاهی راه می یابند، حدود ۲۰۰ نفر به مرحله بازی های انتخابی NBA  می رسند و تنها ۵۰ نفر موفق به عقد قرار داد با تیمی در لیگ حرفه ای می شوند. جالب است بدانید از این ۵۰ نفر ۵ نفر می توانند به ترکیب ثابت تیم تبدیل شوند و از این ۵ نفر فقط و فقط ۲ نفر بیش از ۵ سال دوام می آورند. این نمونه کوچک برای سایر رشته های ورزشی تفاوت چندانی ندارد.

ورزشکاران حرفه ای چند ساعت در هفته تمرین می کنند؟

میانگین جهانی ساعت های تمرین برای ورزشکاران حرفه ای ۲۳ ساعت تمرین در هفته است. جالب است بدانید که این مقدار برای ورزشکاران آمریکایی ۱۲ ساعت در هفته بوده است.

ورزشکاران حرفه ای چند ساعت در شبانه روز می خوابند؟

با استناد به تحقیقات اخیر ورزشکاران در سطح جهانی متوسط خوابی در حدود ۵۲۰ دقیقه خواب عمیق (شب) دارند که می شود ۸.۷۵ ساعت.

آیا ستاره های ورزشی دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به دیگران هستند؟

در واقع ورزشکاران حرفه ای ضریب هوشی متوسط و بالاتر از حد متوسط دارند. در تحقیقی که اخیرا بر روی ورزشکاران حرفه ای در اروپا صورت گرفت، میانگین ضریب هوشی آن ها ۱۱۲ بود. در تحقیقی مشابه در آمریکا ضریب هوشی ورزشکاران برجسته ۹۶ تخمین زده شد.

سن بازنشستگی یک ورزشکار حرفه ای چند سالگی است؟

به طور کلی میانگین سن بازنشستگی از ورزش حرفه ای ۳۳ سالگی است. این سن برای فوتبالیست ها ۲۸ سالگی، برای کشتی گیران ۲۴ سالگی و برای اکثر ژیمناست های بر جسته و حرفه ای ۱۹ سالگی است.

آیا همه ورزشکاران حرفه ای از استروئید کمک می گیرند؟

اگر استفاده از مواد محرک که برخی از ورزشکاران حرفه ای از آن ها کمک می گیرند را در نظر نگیریم،۴۰% ورزشکاران بر جسته حتی یک بار نیز از استروئید ها استفاده نمی کنند.

آیا ورزشکاران حرفه ای به اطلاعات خاصی برای موفقیت دسترسی دارند؟

در تحقیقی توسط  Martin Miller بر روی ۴۲۷ ورزشکار نخبه مشخص شد که این ورزشکاران به هیچ اطلاعات خاصی دسترسی ندارند. هر چند به نظر می رسد که دانش آن ها نسبت به اطلاعاتی که در دسترس عموم است بیشتر از افراد عادی است و همینطور آن ها از این دانش برای بالا بردن توانایی های بالقوه خود حداکثر استفاده را می کنند. آن ها بیشتر مطالعه می کنند پس بیشتر می دانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۵۱
سنسی صفایی

عکسهایی از هنرجویان کن شین اراک سری سوم

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ









۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۹:۳۱
سنسی صفایی

با توجه به اینکه اغلب ما در طول روز این وضعیت را تجربه می‌کنیم معمولا به فکر چاره‌ای برای رفع خستگی و خواب ‌آلودگی خود می‌افتیم و  به دنبال راه‌ حلی برای کسب مجدد انرژی هستیم. سایت اینترنتی هلت می‌ آپ در یک مقاله جدید فهرستی از انرژی‌زاترین میوه‌ها را منتشر کرده‌ است که می‌توانند انرژی و چابکی را به سلول‌های شما بازگردانند. این میوه‌های انرژی‌زا عبارتند از:

موز: تمام مربیان ورزشی توصیه می‌کنند که پیش از شروع تمرینات، یک عدد موز بخورید. موز منبع غنی از کربوهیدرات‌ها است و در راس فهرست میوه‌های انرژی‌زا قرار دارد.

هندوانه: خوردن این میوه، طراوت و شادابی ایجاد می‌کند و منبع غنی از ویتامین C است. همچنین هندوانه ذخیره آب فوق‌العاده‌ای است که مانند یک آبادی در وسط بیابان، امیدوارکننده است.

سیب: این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است که می‌تواند به آرامی انرژی در بدن آزاد کند و همچنین سرشار از ویتامین C، B و پتاسیم که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

پرتقال: این میوه نیز «نیروگاه» انرژی و ویتامین C است. به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر، مواد معدنی و فیبر خوراکی است که به بهبود فعالیت‌های سالم بدن کمک می‌کند.

 انبه: این میوه اصطلاحا شاه ‌میوه‌ها نامیده شده است و سرشار از ویتامین‌های B و C، کلسیم، پتاسیم، روی، فولیت و پروتئین است.

آووکادو: این میوه نیز هر چند حاوی ذخایر قابل توجه چربی است اما چربی آن از نوع خوب است و از جمله میوه‌هایی است که به عنوان یک تقویت‌کننده انرژی، می‌توان روی آن حساب کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۵
سنسی صفایی

ماساژ کدام نواحی بدن برای سلامت مفید است؟

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۳۶ ب.ظ

آیا همیشه احساس خستگی و بی حالی می کنید؟ شاید لازم است که غدد آدرنال را تحریک کنید.

نقاطی از بدن هستند که ماساژ آن ها در سلامتی تاثیر مثبت دارد. در بدن انسان میلیاردها پایانه عصبی وجود دارد که تحریک آن ها روی وضعیت جسمی، تأثیر مثبتی می گذارد. این کار را می توان با ماساژ دادن یا فشار وارد آوردن روی پایانه عصبی، انجام داد.

 تحریک نقاط حساس روی کف پا، تأثیر مثبتی روی گردش خون، فشارخون و میزان هورمون می گذارد که برای کاهش میزان استرس و رهایی از بی خوابی مفید است و در رفع دردهای بدن، دفع سنگ کلیه، درمان دیابت و رفع التهاب استخوان و مفصل موثر است.

 اما ۶ نقطه حساس عبارتند از:

شست پا:

آیا دوست دارید لاغر باشید؟ کافی است هر بار که هوس خوردن ماده غذایی چاق کننده می کنید، شست پای خود را ماساژ دهید.

 بندهای انگشت شست پا:

 با ماساژ دادن انتهایی ترین قسمت شست پا « نزدیک به کف پا » می توان فشار و استرس وارد شده به بدن را کاهش داد. این کار همچنین باعث سلامت غده تیروئید نیز می شود. اگر فرد به صورت مداوم در معرض استرس قرار گیرد، عملکرد غده تیروئید نیز دچار مشکل می شود. ماساژ کف پا در سلامتی تاثیر مثبت دارد.

 قسمت وسط کف پا:

در این قسمت پایانه عصبی متعددی وجود دارد ، با ماساژ دادن این قسمت می توان استرس را از بین برد و به بهتر شدن تنفس کمک کرد. ماساژ دادن این قسمت ، تأثیر مثبتی روی دیافراگم می گذارد. دیافراگم نوعی عضله گنبدی شکل است که هنگام نفس کشیدن به ریه کمک می کند تا روند پر و خالی شدن آن بهتر انجام شود.

 قسمت مرکزی شست پا:

 ماساژ دادن این قسمت از پا، تأثیر مثبتی روی غده هیپوفیز می گذارد. این ساختار در مغز، عملکرد غدد دیگر بدن را کنترل می کند. راه ساده برای تنظیم میزان هورمون در بدن، فشار دادن یا ماساژ دادن قسمت وسط شست است.

قسمت کنار پاشنه پا:

 متخصصان می گویند ماساژ دادن این قسمت از پا، در دفع سمومی که در بدن تراکم پیدا کرده، موثر است. با ماساژ دادن این قسمت، سیستم دفع بدن فعال تر می شود. این حرکت را به طور منظم انجام دهید، میوه و سبزی فراوان نیز مصرف کنید تا از بدن سم زدایی شود.

 لبه داخلی کف پا:

آیا همیشه احساس خستگی و بی حالی می کنید؟ شاید لازم است که غدد آدرنال را تحریک کنید. برای این که بدن انرژی بگیرد، قسمت لبه های داخلی کف پا را ماساژ دهید زیرا اعصاب موجود در این قسمت به غدد آدرنال ارتباط دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۶
سنسی صفایی

۶ غذای خارق العاده برای ساخت عضلات

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۱۳ ب.ظ

۱_ تخم مرغ‌

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است که عضلات را تقویت میکند. در واقع، آنها حاوی پروتئین با کیفیت بالا برای بهبود عضلات و ساخت و ساز بدن، و همچنین مواد معدنی با ارزش مانند کلسیم، روی و آهن لازم است.

زرده تخم مرغ یک منبع غنی از ویتامین ها، از جمله A، E، K و طیف وسیعی از ویتامین B مانند B12، ریبوفلاوین و اسید فولیک است. تمام این مواد مغذی برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن و تبدیل چربی به انرژی ضروری است.

خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ در روز به ساخت عضلات و سالم ماندن آن کمک میکند. شما می توانید تخم مرغ را به شیوه های مختلفی، مانند آب پز، نیمرو بپزید. سفیده تخم مرغ، تخم مرغ سفت ترجیح داده میشود.

۲_ سینه مرغ

سینه مرغ غذای بسیار عالی برای تقویت عضلات است. یک منبع بزرگ از پروتئین بدون چربی است که به راحتی بافت ماهیچه ها را ترمیم داده و سلول های آسیب دیده را در طول تمرینات سخت تقویت میکند.

از دیگر مواد مغذی بدنسازی پسند نیاسین، ویتامین B6، آهن، سلنیوم و روی است، غذاهای بو داده و یا سینه مرغ کبابی بهترین گزینه برای عضله سازی در رژیم غذایی خود می باشد. شما همچنین می توانید سینه مرغ را در سوپ و سالادبریزید و بدون پوست بخورید.

۳_ شیر

شیر یکی دیگر از مواد غذایی برای تقویت عضله است که دارای پروتئین نیز هست. پروتئین آب پنیر به سرعت جذب بدن می شود. ماده پروتئین شیر، از سوی دیگر، به آرامی هضم می شود.

شیر نیز دارای ویتامین ها و مواد معدنی، کربوهیدرات ها و چربی های خوب است که بدن نیاز به ساخت عضلات دارد. به علاوه، به عنوان ، شیر بدن را در طی زمان ورزش هیدراته میکند.

بعد از هر ورزش نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب بسیار ایده آل است.

۴_ماهی قزل آلا(سالمون)

به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای عضله سازی است. ماهی قزل آلا می تواند به عضلانی کردن و سوزاندن چربی به دلیل ترکیب منحصر به فرد آن و داشتن امگا ۳ EPA و DHA، ویتامین B و پروتئین با کیفیت بالا دارد.

یک هفته خوردن ماهی قزل آلا کبابی با سالاد یا سبزیجات سبز مفید است. در صورت امکان، ماهی قزل آلا را انتخاب کنید. اگر ماهی دوست ندارید، می توانید مکمل روغن ماهی مصرف کنید.

۵_ کوینول

کوینولا پروتئین بالا و کم کالری است، یک غذای ایده آل برای ساخت و ساز های عضلانی است. پروتئین در آن شامل اسید آمینه های ضروری است، که یک پروتئین کامل است که عضلات را تقویت میکند.

کوینولا همچنین سرشار از فیبر، ریبوفلاوین، کلسیم، ویتامین E، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، اسید فولیک و بتاکاروتن است.

به علاوه، کوینولا توده عضلانی را افزایش داده و چربی را کاهش میدهد.

کوینولا خوش مزه است و آسان پخته میشود. شما می توانید آن را در سوپ و سالاد یا همراه با با گوشت و سبزیجات سبز سرو کنید. سعی کنید بعد از ورزش از این مواد بخورید تا عضله سازی کنید.

۶_ حبوبات

 اگر تصمیم شما در مورد عضله سازی جدی است، باید حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. انواع مختلف حبوبات منابع بسیار مغذی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر می باشد.

پروتئین به ساخت و حفظ قدرت عضلانی کمک میکند. کربوهیدرات های پیچیده تامین یک منبع با ثبات تر و طولانی تر مدت انرژی برای کار کردن.

لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیای مرمری، لوبیا، لوبیا سیاه و سفید، نخود، عدس و نخود چشم سیاه از انواع حبوبات هستند. شما می توانید حبوبات را در سوپ یا سالاد بخورید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۳
سنسی صفایی

""بهترین نوشیدنی ها بعد از ورزش""

سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ق.ظ

آب یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که پس از انجام تمرینات ورزشی کم آبی بدن را جبران می‌کند، اما نوشیدنی‌های زیر علاوه بر هیدراته شدن بدن برخی مزایای تعجب‌آوری نیز دارند.

آب هندوانه

آب هندوانه به کاهش درد‌های عضلانی بعد از تمرین کمک می‌کند. پژوهش‌های منتشر شده در مجله کشاورزی و بیوشیمی مواد غذایی نشان می‌دهد اسید آمینه «ال‌سیترولین» که به مقدار فراوان در هندوانه یافت می‌شود در بهبود ضربان قلب و درد عضلانی مؤثر است.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی غنی از لیکوپن بوده و این آنتی اکسیدان طبیعی نقش فوق‌العاده‌ای در حفاظت قلب و عروق و کاهش آسیب عضلانی ناشی از ورزش دارد.

آب گیلاس

بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله طب ورزش در انگلیس آب گیلاس درد عضلات آسیب دیده در طول تمرین ورزشی را کم می‌کند.شهد گیلاس انتخاب خوبی برای تهیه نوشیدنی خوش طعم است.

شیر

با توجه به گزارش‌های انجمن بین‌المللی ورزش و تغذیه، شیر علاوه بر هیدراته کردن عضلات بدن سنتز پروتئین‌ها را در عضلات افزایش داده و بدین ترتیب قدرت و استقامت بدن را زیاد می‌کند.

اسانس نعناع

مصرف اسانس نعناع همراه با آب به مدت ۱۰ روز تأثیر مطلوب و مثبتی در فشار خون گذاشته و عملکرد ورزشی و توانایی تنفس در طول تمرین را افزایش می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۵
سنسی صفایی

گذر زمان سری اول ...

سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۵۷ ب.ظ















۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۷
سنسی صفایی

20مورد کوتاه از مزایای ورزش

جمعه, ۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ب.ظ

۱) ورزش باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن و کالری سوزی بیشتر میشود .

۲) ورزش باعث افزایش ظرفیت هوازی میشود که این قابلیت باعث میشود شما در طول روز کمتر انرژی مصرف کنید و کمتر خسته شوید.این قابلیت در شما باعث میشود که آخر روز خود انرژی بیشتری را حفظ کرده باشید و خستگی‌ کمتری را احساس خواهید کرد .

۳) ورزش باعث حفظ، افزایش حجم و افزایش قدرت عضلات شما میشود.ورزش همچنین استقامت عضلات شما را افزایش خواهد داد .

۴) ورزش باعث کاهش فشار خون شما میشود .

۵) ورزش باعث تجزیه و استفاده بیشتر از چربی‌‌ها میشود .

۶) ورزش باعث افزایش مقدار کلسترول‌های مفید در بدن میشود .

۷) ورزش باعث کارامد تر شدن بیشتر کارکرد قلب میشود .

۸) ورزش باعث افزایش هموگلوبین موجود در خون شما میشود.هموگلوبین بخشی از سلول‌های خونی شما هستند که اکسیژن را از شش‌ها به دیگر نقاط بدن حمل میکنند .

۹) ورزش تمایل سلول‌های خونی به لخته شدن در درون رگ‌ها را کاهش میدهد.این مساله از آن جهت مهم است که همین لخته‌های کوچک باعث ایجاد سکته‌های قلبی خواهند شد .

۱۰) ورزش باعث استحکام بیشتر استخوان‌ها میشود .

۱۱) ورزش باعث افزایش بیشتر رگ‌های خونی در قلب و در دیگر ماهیچه‌ها میشود .

۱۲) ورزش باعث بزرگی‌ رگ‌هایی میشود که خون را به قلب حمل میکنند .

۱۳) ورزش باعث کاهش تریگلیسرید موجود در بدن میشود .

۱۴) ورزش باعث کنترل بهتر قند خون میشود .

۱۵) ورزش باعث خواب بهتر در شما میشود .

۱۶) ورزش باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش شما میشود که همین امر در کاهش احتمال ابتلا شما به بیماری سرطان روده بسیار مهم می‌باشد .

۱۷) ورزش باعث افزایش ضخامت غضروف‌های موجود در مفاصل میشود .

۱۸) ورزش باعث کاهش ابتلا زنان به بیماری اندومتریوسیز تا ۵۰% میشود .

۱۹) ورزش باعث افزایش مقدار جریان خون در زیر پوست میشود که این امر باعث شادابی و تازگی پوست شما خواهد شد .

۲۰) ورزش جدایی از تمام مزایایی که دارد باعث ایجاد یک حالت بسیار خوب در شما میشود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۲
سنسی صفایی