کن شین کان کاراته استان مرکزی

Ken Shin Kan Karate
کن شین کان کاراته استان مرکزی


استراحت :

تا چند روز بعد از آسیب دیدگی یک مفصل، عضله یا لیگامان شما باید استراحت خوبی در آن ناحیه داشته باشید. مدتی بعد از استراحت( 2- 5 روز بعد از آن) می‏توانید حرکات کاملا آهسته و آرام را انجام دهید و توجه کنید که از عضو آسیب دیده حین تمرین همچنان محافظت مناسبی به عمل آورید. تمرینات شما نباید بیشتر از آستانه درد بروند. در بعضی از موارد ممکن است شما به وسایل کمکی احتیاج پیدا کنید. این وسایل بسته به نقطه آسیب دیده و شدت آسیب می‏توانند متفاوت باشند. بهترین نوع از وسایل کمکی توسط متخصصین ارتوزیست و پروتزیست طراحی و ساخته می‏شوند. این وسایل مختص شخص شما است و با شرایط بدنی شما هماهنگ خواهند بود.

در حین انجام حرکات آرام مقدار بارگذاری و فشار وارده مهم است. زمانی که شما عضوآسیب دیده ای دارید تحرک زود هنگام بسیار برای شما مفید است( البته تنها طبق نظر و زیر نظر متخصص تمرین یا پزشک ورزشی). بارگذاری تدریجی سبب افزایش بهبود در منطقه آسیب دیده خواهد شد و همچنین از زیاد شدن زمان بازگشت به میادین ممانعت خواهد کرد.

سرما:

قرار دادن یخ بر روی منطقه ملتهب به روند درمان کمک خواهد کرد. قرار دادن یخ همچنین باعث کاهش درد در آن منطقه می‏شود. متخصص تمرین می‏تواند کمک کند تا بهترین الگوی یخ گذاری را بشناسید.

فشار:

حین قرار دادن یخ شما می‏توانید با استفاده از بانداژ فشار مناسبی را بر منطقه آسیب دیده اعمال کنید. برای این کار بانداژهای سرما نیز کمک کننده اند که هم فشار مناسب و هم سرما به ناحیه آسیب دیده اعمال می‏کنند.

بالا بردن:

مچ یا زانویی که آسیب دیده را می‏توان روی بالشت با متکا قرار داد تا بالاتر از سطح قلب قرار گیرد. همینطور اگر قسمتی از دست شما آسیب دیده است باید دست را کاملا بالاتر از سطح قلب نگه داشت تا پزشک معالج نظر خود را اعلام کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۲
سنسی صفایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی