کن شین کان کاراته استان مرکزی

Ken Shin Kan Karate
کن شین کان کاراته استان مرکزی

حرکات کششی

پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۳۵ ب.ظ

مدت‌زمان هر حرکت کششى

متخصصان علم تمرین و فیزیولوژیست‌هاى ورزشى پیشنهاد مى‌کنند که هر حرکت کششى را براى مدت ۶ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید. براى هر حرکتِ کششی، مى‌توان سه تکرار ۱۰ ثانیه‌اى در نظر گرفت و یا مى‌توان همان حرکت را یک‌بار به ‌مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه انجام داد.

 تعداد تکرارها

تعداد تکرارها براى ورزشکاران معمولى بین ۸ تا ۱۲ مى‌باشد. با پیشرفت تمرین، تعداد تکرارها را مى‌توان افزایش داد. برخى از ورزشکاران کاملاً  آماده و پیشرفته گاهى تا ۴۰ تکرار از هر حرکت کششى را انجام مى‌دهند. برخى از متخصصان، ۶ سرى با ۱۰ تا ۱۵ تکرار را پیشنهاد مى‌کنند.

 تعداد جلسات در هفته

براى حفظ انعطاف‌پذیری، انجام حرکات کششى ۳ تا ۵ جلسه در هفته پیشنهاد مى‌شود.

 زمان انجام حرکات کششى

حرکات کششى معمولاً جزئى از برنامه‌ گرم‌کردن به ‌حساب مى‌آیند با این همه، یادآورى مى‌شود تا زمانى‌که درجه حرارت بدن بر اثر دویدن آهسته و پیوسته بالا نرفته اقدام به انجام حرکات کششى نکنید زیرا در صورت انجام، شانس آسیب‌پذیرى را بالا مى‌برید. اگر حرکات کششى به‌ عنوان یک بخش از تمرین طراحى شده است معمولاً باید بعد از تمرینات اصلى و در خلال سردکردن بدن انجام شود.

 شدت حرکات کششى

این شدت، بستگى به ساختار عضلانى و اسکلتى هر ورزشکار دارد. بنابراین نمى‌توان شدت آن را براى همه یکسان تعریف کرد. شدت هر حرکت کششی، بستگى به ورزشکار و آمادگى وى دارد. معمولاً این شدت باید طورى باشد که تا نقطه ایجاد تنش‌ پیش برود و اگر افزایش تنش منجر به ”درد“ گردد حرکت باید متوقف بشود. از این‌رو،  بهترین وسیله براى ارزیابى شدت حرکات کششی، خودِ ”درد“ است و باید حرکات را تا آستانه درد انجام داد و چنانچه درد احساس شد ادامه حرکت را متوقف کرد.                                             « لطفا نظر بگذارید »

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۷
سنسی صفایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی